• להתקשרות מהירה

משפחה

משפחה היא ללא ספק הדבר החשוב ביותר למרבית האנשים. יחד עם זאת, הקרבה הרבה בין האנשים הללו מאפשרת להם לפגוע אחד בשני, ומסיבה זו כיום קיימים חוקים רבים שתפקידם להגן על הפרט במשפחה. כיום החוק מגדיר מסגרות של מה מותר ומה אסור במשפחה, וחשוב לא פחות, קובע כללים להפסקת הקשר במידה ואחד מבני הזוג (או שניהם) בוחרים לעשות זאת ולהתחיל הליך גירושין.


דמות מרכזית בנושא של דיני משפחה זה לאו דווקא בית המשפט, אלא עורך דין משפחה. לאיש זה ישנם תפקידים רבים המתחילים עוד לפני כניסתו של הזוג לברית הנישואין, ומתעצם במקרה של החלטת הזוג להתגרש.


עריכת הסכמי ממון אצל עורך דין משפחה


כיום גיל הנישואין הולך ועולה, ולכן במרבית המקרים הצדדים נכנסים לברית הנישואין עם רכוש משלהם, והם היו שמחים לזכות ברכוש הזה במקרה של פרידה. מטרתו העיקרית של הסכם ממון הוא להבטיח את הזכויות של כל אחד מהצדדים ברכושם במקרה של פרידה. יחד עם זאת, אם בני הזוג מאוד לא מאוזנים מבחינת היכולת הכלכלית שלהם, הצד החלש עלול להיפגע מהסכם שמחזיר את כל הרכוש לצד החזק יותר. במצבים מסוג זה קיימים שלל הסדרים אפשריים שיירצו את הצד החלש יותר אך לא יפגעו משמעותית ברכושו של הצד השני. תפקידו של עורך דין משפחה הוא ליצור הסכם ממון מאוזן שלא יוביל לרגשות לא נעימים של אחד הצדדים. עורך הדין כמובן אינו יכול לקבוע בשביל הזוג, אך הוא יכול להוביל אותם לכיוונים אפשריים של פשרה.